Portal Plastyczny
Znajdź w plastycznym:

Praca z wykorzystaniem pisaków Tria

Praca z wykorzystaniem pisaków Tria

Praca z Tria Illustrator

Ponieważ Illustrator jest jedynym w serii markerem na bazie wody, można go używać w tworzeniu mocnych czarnych szkiców, które nie rozmażą się przy wypełnianiu kolorem. Jak wszystkie markery Tria, także ten występuje z trzema wymiennymi stalówkami. Letraset oferuje również nową serię linerów różnej grubości. Obrazek po prawej prezentuje, jak można używać Tria Illustrator do szybkiego, ale mocnego zarysowania konturów kompozycji, a potem łatwego wypełnienia jej kolorami, bez tworzenia się kleksów i rozmycia szkicu! Techniki rysunku markerami - szybkie pociągnięcia oraz ostrożne dobieranie kolorów - są świetne dla szybkich rysunków kreślarskich, komiksów czy planowania fotografii.

Praca z różnymi kolorami

Kolory Tria są przezroczyste i gdy nałoży się jeden na drugi – powstaje trzeci. Rezultat zależy od użytych kolorów i kolejności ich nakładania - druga barwa dominuje! Jeśli nałożymy dwa blade kolory (jak na obrazku obok), mieszanka, która powstanie będzie przezroczysta, ale jeśli jeden z kolorów jest mocniejszy, to zdominuje ten bledszy. Lepiej jest zaczynać od jaśniejszych odcieni, kończąc na ciemnych barwach i akcentujących kolorach. Uważniej przyglądając się niebu, można zobaczyć, jak potęguje się głębię koloru przez nakładanie barwy tylko jednego markera warstwami na siebie.

Praca z Blenderem Tria

Kiedy jeden kolor jest położony pod lub zaraz nad innym, już suchym, normalnie krawędź linii pozostanie ostra. Jednakże, jeśli położy się drugi kolor obok tego, który wciąż jest świeży (jeszcze mokry), to barwy zmieszają się. Należy pamiętać o tym przy wykorzystywaniu mieszania się barw dla uzyskania żywszego odcienia i głębokości koloru.

By stworzyć łagodne przejście między kolorami, można użyć Blendera Tria, który świetnie wspomaga mieszanie się suchych i wciąż mokrych plam barwnych. Blendera można użyć w dwojaki sposób - najpierw kładąc markerem barwę i pociągając blenderem krawędzie wcześniej powstałej linii, lub najpierw kreśli się na pustej kartce linię blenderem i dopiero później kładzie barwę markerem. Inną metodą jest wprowadzanie koloru z markera na czubek końcówki blendera i rysowanie tak przygotowanym już odcieniem (zobacz niżej).

Blender może być również użyty do mieszania większości ołówkowych i kredkowych detali, po zastosowaniu koloru z markera dla uzyskania subtelnego odcienia (patrz obok).

Praca z nową stalówką szczoteczkową

Szczoteczkowa stalówka to 2 w 1. Trzon stalówki pozwala na szybkie nakładanie płaskich dużych plam barwnych, a cienki czubek daje możliwość wykończenia detali. Ta dynamiczna technika pomaga osiągnąć żywe efekty, jest idealna dla artystów z kręgu mangi czy rysowników kreskówek.

Komiks japoński po prawej pokazuje, jak ta stalówka może być użyta w celu uzyskania łagodnego przejścia do innej szerokości linii. Przez różnicowanie naciśnięcia stalówki można łatwo kontrolować grubość linii, dając swojej pracy świeży i naturalny wygląd bez zbędnego wysiłku.

Praca ze skośnie ściętą stalówką

Ta stalówka to obowiązkowy element warsztatu każdego artysty posługującego się markerami. Jej kształt potęguje jej wielofunkcyjność, pozwala na uzyskanie linii każdej grubości, a jej pojemność umożliwia nakładanie obszernych plam barwnych najwyższej jakości.

Ponieważ ma dużą powierzchnię piszącą, jest świetna do wypełniania tekstury barwą i nadawania głębi kolorom, jak widać na obrazku. Proszę pamiętać, że okna samochodu odbijają niemal idealne niebo, zazwyczaj troszkę zaciemnione, dlatego trzeba rozpocząć od zablokowania tych silnych refleksów przy użyciu właśnie skośnej końcówki. Metalowe powierzchnie nie odbijają światła aż tak perfekcyjnie jak szkło, więc kolor musi być nieco bardziej stonowany. Tu trzeba zacząć od warstw bladych cieni, nakładanych skośną stalówką, detale należy dorysować cienką końcówką.

Praca z cienką końcówką

Nowa cienka stalówka ma ostrą końcówkę, która się nie wyrabia z czasem. Jest idealna przy dodawaniu detali lub zwykłym zarysowywaniu konturów. Ilustracja z boku posiada wiele szczegółów, a mimo to efekt końcowy jest wyraźny i ostry. Przy złożonych kompozycjach, jak ta, dobrze jest pracować z kalką kreślarską, co pozwala na pracę z dwóch stron - progresywne dodawanie detali i tonowanie wypełniających barw. Markery nie będą się rozmywać między sobą, ale mogą być zmieszane, a niedogodności poprawione przy pomocy Tria Blendera. Duże obszary jaśniejszych odcieni mogą być przedstawione na drugiej stronie, co stonuje kolor lub uwidoczni cienie, jak widać na obrazku.

  |  Wróć do kategorii Artykuły Plastyczne » 

Wszystkie zastrzeżone znaki towarowe użyte przez Serwis zostały wykorzystane tutaj jedynie w celach informacyjnych.

Copyright © 2005 - 2019 Plastyczny.pl, Art-serwis, Ads & Kappa Style